SA-MP Mega Poradnik

(1/3) > >>

Vinci:
Witam !

Postanowiłem zrobić nowy Poradnik SA-MP, gdyż poradnik CJg padł.Tak więc Zapraszam do czytanie i oceniania :D

1. SA-MP instalacja Klienta by GRAM.INFO

2. Własny serwer by Me

3. Klawiszologia by GRAM.INFO

4. Atrybuty PAWN by Me

5. Komendy by Me

6. Jak pisac w PAWN - by Smugller

7. Instalacja AdminX by Me

8. Crash przy Tuningu by Me



1.SA-MP Instalacja Klienta

Klient to program dzięki któremu możemy połaczyć się do innych serwerów. Ściągnij go, aby zagrać w SA-MP
musimy go zainstalować. Kliknij tutaj, aby pobrać instalator. Po pobraniu uruchamiamy go.
Wskazujemy ścieżkę instalacji (najlepiej wybrać folder z GTA San Andreas) i klikamy Install,
a potem Close. Uruchamiamy SA-MP klikając dwukrotnie na ikonę SA-MP:



Widzimy teraz okno klienta SA-MP:



W pole Name wpisujemy nasz nick.

Powiem teraz jak dodać serwery do listy ulubionych.

Klikamy na menu Servers i wybieramy Add Server. W okienko które się pojawiło wpisujemy 87.105.250.4:7777 i klikamy OK. Od teraz serwer jest widoczny na liście ulubionych (Favourities), aby się z nim połączyć klikamy prawym przyciskiem myszy na ten serwer i wybieramy Connect. Na zakładkach Internet i Official znajdziemy wiele innych serwerów z różnymi trybami gry.

2. Własny serwer

Jeśli chcemy postawić własny serwer musimy posiadać zewnętrzne IP. Sprawdzamy je na tej stronie. Kolejną przeszkodą w stawaniu serwera może być zmienne IP, odrazu odradzam stawianie serwerów na Neostradzie. Musimy obliczyć na ile slotów (graczy) wystarczy nam serwer. Na jednego slota (gracza) potrzeba ok. 50 kb/s transferu przychodzącego jak i ok. 50 kb/s wychodzącego. No więc kliknij tutaj, aby pobrać serwer pod Windows. Rozpakowujemy pliki do dowolnego folderu. Wchodzimy do niego i otwieramy w notatniku plik server.cfg. Ustawimy w nim potrzebne opcje (pogrubioną czcionką pokazane są opcje do zmiany):

lanmode 0 – jeśli chcesz grać tylko przez localhost ustaw to na 1
maxplayers 20 – maksymalna ilość graczy, którzy mogą grać na serwerze.
port 7777 – port którey używa server możemy zmienić na np. 7171
hostname Unnamed server – Tu zmieniamy nazwę swojego serwera.
gamemode0 lvdm 1 – pierwszy tryb gry
gamemode1 rivershell 1 – drugi tryb gry
gamemode2 area51 1 – trzeci tryb gry
gamemode4 sftdm 1 – czwarty tryb gry
weburl www.sa-mp.com - strona internetowa serwera
rcon_password Twoje hasło – hasło administratora servera
password Twoje hasło - hasło do serwera [Jeżeli nie chcemy hasła nie WPISUJEMY!]

Po skonfigurowaniu pliku server.cfg możemy uruchomić serwer. W tym celu uruchamiamy program samp-server.exe. Teraz nasz serwer jest dostępny na zakładce Internet, ale by ułatwić sobie granie na serwerze dodajemy go do ulubionych tak samo jak serwery GTASite.pl. Podajemy tylko inne dane. Wpisujemy IP:PORT. Teraz jeśli wszystko wykonaliśmy dobrze wybieramy nasz serwer. Jeśli ping się zmienia to znaczy, że serwer funkcjonuje. Podczas gry możemy zalogować się jako administrator. W tym celu wchodzimy na sewrer i wpisujemy /rcon login hasło.

Teraz możesz używać komend:

Administracja serwera podczas gry:

/rcon login twoje hasło – hasło administratora, które podaliśmy w pliku server.cfg ( domyślnie changeme ). Teraz możesz adminować server komendami:

/rcon kick id - wyrzuca gracza o podanym id
/rcon ban id - banuje gracza o podanym id
/rcon changemode nazwa gamemod'a - uruchamia nowy gamemod
/rcon say text - pisze jako admin
/rcon reloadbans - przeładowuje bany

3. Klawiszologia w SA-MP

F1 - Pomoc   
T - Okno czatu, enter wysyła wiadomośc    
Shift - Wybiera skin   
F4 - Przy najbliższej śmierci, możesz zmienic skina / postać    
F5 - Statystyki waszego łącza   
F6 - Alternatyw dla klawisza "T"   
F7 - Pokazuje lub Ukrywa okno czatu   
F8 -   Robi screen   
F9 - Ukrywa onko "śmierci"   
G - Wsiadasz, jako pasażer do pojazdu
H - SMG (w aucie)   
` (key under esc) Pokazuje lub ukrywa twój czat

4. Atrybuty PAWN

Text pisanie:

~n~ - Nowa linia

~r~ - Czerwony

~g~ - Zielony

~b~ - Niebieski

~w~ - Biały

~y~ - Żółty

~p~ - Różowy

Bronie:

0 - Nie uzbrojony
1 - Kastet
2 – Kij Golfowy
3 – Pałka Policyjna
4 - Nóż
5 – Kij Baseballowy
6 - Łopata
7 – Kij Bilardowy
8 - Katana
9 - Piła Łańcuchowa
10 – Różowy Wibrator
11 – Biały Wibrator
12 – Długi Biały Wibrator
13 – Biały Wibrator 2
14 – Kwiaty
15 – Laska
16 - Granaty
17 – Gaz Łzawiący
22 - Pistolet
23 – Pistolet Z Tłumikiem
24 – Pistolet Desert Eagle
25 - Shotgun
26 - Sawn Off Shotgun
27 - Combat Shotgun
28 - Micro Uzi (Mac 10)
29 - MP5
30 - AK47
31 - M4
32 - Tec9
33 - Karabin
34 - Snajperka
35 - RPG
36 – Wyrzutnia Rakiet
37 - Miotacz ognia
38 - Minigun
39 – Ładunki Wybuchowe
40 - Detonator
41 - Spray
42 - Gaśnica
43 – Aparat Fotograficzny
44 - Noktowizor
45 - Termowizor
46 - Spadochron

Pickupy:

370 JetPack
1240 Życie
1241 Pigułka Adrenaliny
1242 Pancerz

Samochody:
 
400 landstal
401 bravura
402 buffalo
403 linerun
404 peren
405 sentinel
406 dumper
407 firetruk
408 trash
409 stretch
410 manana
411 infernus
412 voodoo
413 pony
414 mule
415 cheetah
416 ambulan
417 leviathn
418 moonbeam
419 esperant
420 taxi
421 washing
422 bobcat
423 mrwhoop
424 bfinject
425 hunter
426 premier
427 enforcer
428 securica
429 banshee
430 predator
431 bus
432 rhino
433 barracks
434 hotknife
435 artict1
436 previon
437 coach
438 cabbie
439 stallion
440 rumpo
441 rcbandit
442 romero
443 packer
444 monster
445 admiral
446 squalo
447 seaspar
448 pizzaboy
449 tram
450 artict2
451 turismo
452 speeder
453 reefer
454 tropic
455 flatbed
456 yankee
457 caddy
458 solair
459 topfun
460 skimmer
461 pcj600
462 faggio
463 freeway
464 rcbaron
465 rcraider
466 glendale
467 oceanic
468 sanchez
469 sparrow
470 patriot
471 quad
472 coastg
473 dinghy
474 hermes
475 sabre
476 rustler
477 zr350
478 walton
479 regina
480 comet
481 bmx
482 burrito
483 camper
484 marquis
485 baggage
486 dozer
487 maverick
488 vcnmav
489 rancher
490 fbiranch
491 virgo
492 greenwoo
493 jetmax
494 hotring
495 sandking
496 blistac
497 polmav
498 boxville
499 benson
500 mesa
501 rcgoblin
502 hotrina
503 hotrinb
504 bloodra
505 rnchlure
506 supergt
507 elegant
508 journey
509 bike
510 mtbike
511 beagle
512 cropdust
513 stunt
514 petro
515 rdtrain
516 nebula
517 majestic
518 buccanee
519 shamal
520 hydra
521 fcr900
522 nrg500
523 copbike
524 cement
525 towtruck
526 fortune
527 cadrona
528 fbitruck
529 willard
530 forklift
531 tractor
532 combine
533 feltzer
534 remingtn
535 slamvan
536 blade
537 freight
538 streak
539 vortex
540 vincent
541 bullet
542 clover
543 sadler
544 firela
545 hustler
546 intruder
547 primo
548 cargobob
549 tampa
550 sunrise
551 merit
552 utility
553 nevada
554 yosemite
555 windsor
556 monstera
557 monsterb
558 uranus
559 jester
560 sultan
561 stratum
562 elegy
563 raindanc
564 rctiger
565 flash
566 tahoma
567 savanna
568 bandito
569 freiflat
570 streakc
571 kart
572 mower
573 duneride
574 sweeper
575 broadway
576 tornado
577 at400
578 dft30
579 huntley
580 stafford
581 bf400
582 newsvan
583 tug
584 petrotr
585 emperor
586 wayfarer
587 euros
588 hotdog
589 club
590 freibox
591 artict3
592 androm
593 dodo
594 rccam
595 launch
596 copcarla
597 copcarsf
598 copcarvg
599 copcarru
600 picador
601 swatvan
602 alpha
603 phoenix
604 glen*****
605 sadl*****
606 bagboxa
607 bagboxb
608 tugstair
609 boxburg
610 farmtr1
611 utiltr1

Muzyka

1002: weak hit
1009: crash
1020: constant machinery noise
1021: machinery
1022: motor, stopping
1027: weaker hit
1035: garage door opening
1039: ?
1052: blip A
1053: blip B
1054: blip A (same as 1052)
1055: blip B (same as 1053)
1056: race: green light sound
1057: race: red light sound (start sound)
1058: selection sound
1062: *background music*
1068: *background music*
1076: *background music*
1083: map: place a marker
1084: map: remove a marker
1085: blip C
1095: loud hit
1097: *background music*
1100: metallic fence rattle A
1101: metallic fence rattle B
1130: punch A
1131: hit wooden object?
1132: camera click
1133: machinery
1134: spray can
1135: hit
1136: punch B
1137: high-pitch blip A
1138: high-pitch blip A
1139: high-pitch blip A
1140: crash A
1141: crash B
1142: stadium background noise
1144: splash
1145: ?
1147: car horn
1148: crash C
1149: blip (same as 1052?)
1150: selection sound
1153: garage door opening (same as 1035)
1159: explosion
1163: two-feet stomp (after jumping)
1165: bigger garage (hangar?) doors
1183: *background music*
1185: *background music*
1187: *background music*
1190: slap

Kolory pojazdów:



5. Komendy

1.Komendy Gracza:

1.a) Komendy ogólne

 /help /p – pomoc dotycząca skryptów / servera / gry

/cmd – wyświetla listę komend na serverze.

/gcmd – wyświetla komendy dla gangu

/givecash [id gracza] [kwota] – przekazuje daną ilość pieniądzy wybranemu graczowi

/hitman [id gracza] [kwota] – przekazuje pieniądze danemu graczu o danym ID, za zabicie gracza

/bounty [id gracza] – Pokazuje nagrodę, którą możesz zdobyć za zabicie

/bounties – Pokazuje nagrody za zabicie każdego gracza (GLOBAL LIST)

/buy [id budynku] – kupuje wybrany budynek

/properties – pokazuje ID budynków i ich właścicieli

/kill – samobójstwo

/pm [id gracza] [tresc] – wysyła prywatną wiadomość (Personal Message)

/msg [idgracza] [tresc] – wysyła prywatną wiadomość

/weaponlist – lista broni do kupienia

/buyweapon [id broni] – kupuje wybraną broń


1.b) Komendy banku:

/bank [kwota] – wpłaca wybraną kwotę do banku

/gbank [kwota] – wpłaca wybraną kwotę do na konto twojego gangu

/withdraw [kwota] – wypłaca wybraną kwotę do banku

/gwithdraw [kwota] – wypłaca wybraną kwotę z konta gangu

/balance – spradza stan twojej kwoty na koncie

/gbalance – sprawdza stan oszczędności gangu

1.c) Komendy Gangu:

/gang create [nazwa] – tworzy gang o wybranej nazwie

/gang invite [id gracza] – zaprasza gracza do gangu

/gang join [id gangu] – dołączasz do gangu

/gang quit – wychodzisz z gangu

/ganginfo [idgangu] – wyświetla informacje na temat gangu

/gangs – wyświetla aktualnie istniejące gangi

Komendy admina

/rcon login password - logujesz się jako administrator serwera

/rcon kick id gracza - gracz o podamy ID zostaje wyrzucony z gry

/rcon ban id gracza - gracz o podanym ID zostaje zabanowany na tym serwerze

/rcon echo Text - na serwerowej konsoli pojawia się wpisany przez Ciebie tekst

/rcon varlist - wyświetla ustawienia serwera

/rcon exit - za pomocą tej komendy można wyłączyć serwer

/rcon reloadbans - reflesh listy banów z serwera

/rcon say Text - na czacie piszesz jako admin

/rcon changemode nazwa_mapy - zmiana gamemoda

/rcon cmdlist - wyświetla wszystkie dostępne komendy

6. Jak pisac w PAWN - by Smugller

Oto linki w których jest wszystko tzn.:
-4 programy do edytowania map _ SA-MP Script Maker
-Program do robienia kolorów
-SA-MP 0.1b server + Client + Fix
-Dwa programy do patrzenia na bieżąco: Ludzi, pojazdów i broni wraz z ich ID
-Mapy na których jes tworzony ten poradnik(jest tam też sftdm i lvdm)
-Pliki includes do programu Pawno
-Inne-tzn. Id pojazdów, kolory, itp. itd.
Prawie w każdym folderze jest opis danego programu.
Po prostu jest tam wszystko czego programista zapragnie  :P

http://www.sendspace.com/file/bdbkh5
http://ultrashare.net/hosting/fl/216ba5f0d9/
Smugller dodał nowe programy do downloadu.
Są tam najpotrzebniejsze rzeczy. Polecam do ściągania.

Poradnik do Pawno:
Poradnik jest tworzony na mapie lvdmod.pwn
1. samp_debug.exe
   Program którym możemy dodawać pojazdy i skiny. Jest on w folderze z grą GTA: SA. O ile mamy zainstalowane SA-MP :)
   Uruchamiamy samp_debug.exe i  klikamy na Launch Debug. Oto komendy których możemy użyć:
   Wciskamy tylde [~] lub [T] i piszemy:
/save (nie obowiązkowo komentarz) - zapisuje: id postaci, współrzędne x,y,z, obrót postaci,bronie
/vsel - załącza wybór pojazdów
/v (id pojazdu) - spawnuje pojazd o podanym id
/interior - dowiesz sie jaki id ma interior w którym jesteś (0 jest na zewnątrz, dwór)
F11 i F12 - wybór postaci
Koordy - czyli współrzędne które zapisywaliśmy w samp_debug.exe są w pliku: savedpositions.txt w folderze z grą
GTA: SA. Gdy chcemy dodać to co zapisaliśmy kopiujemy wybraną linijke i wklejamy do kodu źródłowego mapki.

ID pojazdów, kolory oraz ID skinów macie w linku który podałem wyrzej.

Oto jak dodawać skiny:
Mamy przykładowo takie coś. Zapisało nam się to w pliku: savedpositions.txt
I o co w tym chodzi? Oznacze wszystko poszczególnymi kolorami:

AddPlayerClass(0,1958.3783,1343.1572,15.3746,269.1425,0,0,0,0,0,0);

AddPlayerClass(ID Skinu,X,Y,Z,A,Broń1 0,Amunicja1 0,Broń2 0,Amunicja2 0,Broń3 0,Amunicja3 0);

AddPlayerClass(102,1958.3783,1343.1572,15.3746,269.1425,5,0,22,100,32,50);

Czerwony- ID gracza/skinu
Zielony-Współrzędne X Y Z
Brązowy-Kamera, obrót gracza -z ang. Angle
Fioletowy-ID broni
Niebieski-Amunicja

Teraz czas na pojazdy:
Mamy takie coś też w pliku: savedpositions.txt

AddStaticVehicle(0,2040.2279,1344.4127,10.6719,3.5436,0,0);

AddStaticVehicle(ID pojazdu,X,Y,Z,A,Kolor1,Kolor2);

AddStaticVehicle(411,2040.2279,1344.4127,10.6719,3.5436,126,54);

Czerwony-ID pojazdu
Zielony-Współrzędne X Y Z gdzie pojazd ma się znajdować
Brązowy-Kamera, obrót samochodu - z ang. Angle
Fioletowy-Kolor pierwszy pojazdu
Niebieski-Kolor drugi pojazdu

Jak dodać Pickupa? Czyli np. kamizelke na mapie albo broń??
Zapisujem współrzędne przez sam_debug.exe tam gdzie chcemy mieć nasz
przedmiot. Możemy być w aucie lub na nogach i dajem: /save opis
Otwieramy plik: savedpositions.txt i szukamy naszj zapisanej współrzędnej.
Zapisaliśmy np. współrzędną będać w pojeździe. Wygląda ona tak:

AddStaticVehicle(411,1710.3359,1614.3585,10.1191,3.5436,126,54);

Co z tym zrobić? Musimy Napisać tak:

AddStaticPickup(   );

Kopiujemy  współrzędne zaznaczone na zielono: 1710.3359,1614.3585,10.1191 do:

AddStaticPickup(1710.3359,1614.3585,10.1191);

Teraz aby dodać pickupa musimy dodać jego ID (czyli np. broni albo JetPacka):
W tym celu dopisujemy przed współrzędnymi dwie cyfry: 370,2,
I w całości to wygląda tak:

AddStaticPickup(370,2,1710.3359,1614.3585,10.1191); //JetPack

Czerwony- ID pickupa lub broni 370-jest to pick up JetPacka
Pomarańczowy- typ respawnu

Oto typy respawnu pickupów:
0   przedmiot się nie pojawia
2   da się podnieśc i pojawia się po kilku sekundach (polecam używac tego)
3   da się podnieśc, ale się nie pojawia spowrotem
4   znika zaraz po pojawieniu się
5   znika zaraz po pojawieniu się
8   da się podnieśc (bez efektu) - znika zaraz po pojawieniu się
11   rozwala się zaraz po pojawieniu się*
12   rozwala się kilka sekund po pojawieniu się (eksplozja pojazdu?)
13   X - powoli opada na osi Z i ewentualnie przechodzi przez podłogę
15   da się podnieśc, nie pojawia się spowrotem
19   da się podnieśc, ale bez efektu (ikonka informacji?)
22   da się podnieśc, nie pojawia się spowrotem

I gdzie to wkleić?? Ano otwieramy plik: lvdm.pwn
i na dole mapy jest nowy wątek:
public OnGameModeInit()
a niżej są umieszczone Skiny i Pojazdy. Aby dodać swoje skiny lub pojazdy usuwamy je i dodajemy nowe.
Pamiętaj!!! Możesz wstawić tylko 50 modeli pojazdów i 250 wszystkich!!! Inaczej server się nie włączy!!!
Z pickupami postępujemy tak samo. Tylko dodajemy je lepiej pod pojazdami. Pickupy nie liczą się do modeli
pojazdów więc możemy ich dodać ile chcemy.

2. Jak zrobić żeby gracz miał więcej kasy na początku:

Otwieramy plik: lvdm.pwn i szukamy linijki: #define PocketMoney 50000
Jest ona na początku kodu źródłowego mapki. Liczba zaznaczona na czerwono jest liczbą pieniędzy
jaką gracz będzie dysponował na początku rozgrywki.

3. Jak zmienić nazwe mapy?? By w zakładce ,,Mode" pisało inaczej??
Otwieramy plik lvdm.pwn i szukamy na dole wątku: public OnGameModeInit()
Poniżej mamy takie coś: SetGameModeText("Ventura's DM~MG");
Zmieniamy to co jest zaznaczone na zielono. Pamiętaj że możesz zmieniać tekst
tylko w cudzysłowiach!!! Zaznaczonych tu na czerwono. Zapamiętaj to.

4.Jak dodać nowy kolor??
 Otwieramy plik: lvdm.pwn i na samym początku są zdefiniowane kolory. Przykład: #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA
 Następnie otwieramy plik: PAWNO - RGB to HEX.exe szukamy sobie nowy kolor. I definiujemy nową nazwe np.:
#define COLOR_LIGHTGREEN 0x18FE12FF
 
5. Tworzenie własnego markera i strefy. Czyli czerwonego kółka:
Aby zrobić współrzędne najlepiej zaopatrzyć się w program San Andreas Place Manage lub robić to przez samp_debug.exe
Gdy to już mamy przystępujemy do pracy:

AddPlayerClass(281,491.5403,-10.1736,1000.6797,205.3798,0,0,0,0,0,0); // coord 1
AddPlayerClass(281,491.7465,-17.6610,1000.6797,182.2477,0,0,0,0,0,0); // coord 2  
AddPlayerClass(281,483.8130,-18.0149,1000.6797,95.8099,0,0,0,0,0,0); // coord 3  
AddPlayerClass(281,483.9237,-10.1626,1000.6797,357.7577,0,0,0,0,0,0); // coord 4                                                
                                       3----4
                                       |  B    |     -droga robienia współrzędnych
                                       2----1                                                
AddPlayerClass(281,487.0723,-13.4085,1000.6797,220.7422,0,0,0,0,0,0); // coord buy



AddPlayerClass(281,491.5403,-10.1736,1000.6797,205.3798,0,0,0,0,0,0);
                    (ID gracza, X , Y , Z , A , bronie ID)

Potrzebujesz współrzędnych X i Y bierzesz:
najniższy X "483.8130"
wtedy najniższy Y  "-18.0149" (Jest to liczba ujemna i dlatego jest najmniejsza)
Najwyższy X "491.7465"
Najwyższy Y "-10.1626"

Teraz masz tak: {483.8130,-18.0149, 491.7465,-10.1626} - to są współrzędne checkCoords - Strefy w której będzie znajdował się marker: ( new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = { )

Aby mieć współrzędne ,,checkpoints" przepisujesz współrzędne: {487.0723,-13.4085,1000.6797} - to są współrzędne
z tej linijki: ( new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = { ) - są to współrzędne w którym będzie znajdował się marker(czyli to czerwone kólko, cylinder w które trzeba wejść  :) )

Tutaj macie link do obrazka jak to wygląda:

Kopiujemy potrzebne dane które utworzyliśmy i wklejamy do kodu źródłowego naszej mapki.
Kompilujemy skrypt i włączamy naszą mapke. Gdy pojedziemy do naszego miejsca zobaczymy
czerwone kółko. Oto nasz marker którego stworzyliśmy sami! :D

Thx dla 50p  :wink:

6. Aby wszystko nam ładnie i pięknie chodziło... zapisujemy nasz projekt a potem musimy go skompilować czyli dajemy na compile.
    Skompilowany plik .amx zostanie utworzony tam gdzie edytowaliśmy plik .pwn Czyli naszym przykładem był plik: lvdmod.pwn i
    skompilowaliśmy go do formatu lvdmod.amx
7.Tworzymy własną wybierałkę gracza/playera =
  Chodzi o własnego gracza którym będziemy grali i o to w jaki sposób będzie
  to pokazane. Oto link do zdjęcia:

  Szukamy tego:

public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
        SetPlayerInterior(playerid,0);                                
        SetPlayerPos(playerid,2097.502,1158.271,24.5625);            
        SetPlayerFacingAngle(playerid, 70.0);                        
        SetPlayerCameraPos(playerid,2094.7,1158.271,24.5625);        
        SetPlayerCameraLookAt(playerid,2094.7,1158.271,24.5625);      
}
Zielony- tu jest interior (0- jest na zewnątrz, dwór)
Niebieski - tu jest miejsce gdzie będą stały postacie na początku jak się wybiera
Fioletowy - tutaj jest kąt pod jakim można obrócić skina
Brązowy - tutaj jest miejsce w którym została umieszczona kamera
Błękitny - a tutaj jest miejsce z którego kamera patrzy na skina

P.S. To są moje współrzędne które sam zrobiłem. Są wzięte z mapy która jest na n2.
Współrzędne można wziąć z samp_debug.exe lub przez San Andreas Place Manager.
Wygodny jest ten drugi sposób bo można to robić latająć JetPackiem i wtedy jest łatwiej.
Ale jak kto woli. Gdy robimy współrzędne za pomocą samp_debug.exe wyciągamy współrzędne z tąd:
AddStaticVehicle(521,2000.8287,1527.6210,14.1892,1.3089,36,0);
AddPlayerClass(0,2292.7839,2452.5076,10.8203,89.9717,0,0,0,0,0,0);
Pamiętajmy że robiąć współrzędne przez San Andreas Place Manager będziemy musieli pozmieniać
przecinki jak kopiujemy współrzędne.
Aha i pamiętajcie że kamera ZAWSZE Będzie zwrócona w kierunku: N, S, W, lub E!!! Północ, Południe, Wschód, Zachód!!!

A tu jest opisane jak to mniej więcej wygląda:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

{
SetPlayerInterior(playerid,interior);         - interior można wziąść z samp_debug.exe
SetPlayerPos(playerid, x, y, z);
SetPlayerFacingAngle(playerid, a);            - kąt w przediale od 1-360 stopni
SetPlayerCameraPos(playerid, x, y, z);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, x, y, z lub x ??);
}

Chyba pomogłem? Jak czegoś nie wiecie to się pytać.
Aha. Na początku lepiej aby SetPlayerCameraPos i SetPlayerCameraLookAt były takie same.
Później łatwiej wam będzie zrobić własną wybierałke playera. W linku jest obrazek, który mniej więcej wyjaśnia o co w tym chodzi... :D Link do zdjęcia:  http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad454e68cfe63a8d.html


8. Dodawanie muzyki w tle podczas wybierania gracza/playera
Aby dodać muzyczke trzeba znaleźć to:
public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
    SetPlayerInterior(playerid,14);
   SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
   SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);
   SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
   SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
        PlayerPlaySound(playerid,1159,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}

Kolor zielony - weź stąd współrzędne: SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
i wklej do: PlayerPlaySound(playerid,1159,2097.502,1158.271,24.5625);
ID muzyki i inne są w pliku do pobrania który zamieściłem. Waży 16 MB  :D
Aha, i jak jest interior 0 czyli na dworze to muzyka będzie grać chyba przez
cały czas gry więc odradzam dodawanie muzyki gdy interior jest zerowy.  :D

 
9.Dodajemy własne posiadłości:
Zaczynamy od wybrania miejsca, w którym gracze będą mogli kupić nową posiadłość.
Następnie musimy utworzyć strefę i markera – czyli czerwone kółko, cylinder. Jest to opisane w punkcie: 5
Bierzemy się do roboty…
Szukamy na początku kodu mapki zdefiniowane posiadłości:
Wygląda to tak: #define CP_NAZWA     NR.
I na samym dole dodajemy nową definicje:

#define CP_STARFISH       11

STARFISH – jest to nasza nazwa, jaka będzie występowała w kodzie źródłowym
11 – a jedenaście jest to liczba porządkowa przydzielana po kolei, czyli np. 1, 2, 3, 4, itd.

Następnie niżej szukamy podobnych definicji i na samym dole dodajemy:

#define P_STARFISH       8

STARFISH - jest to nasza nazwa, jaka będzie występowała w kodzie źródłowym musi się zgadzać z wyrzej wymienioną zdefiniowaną wartością
8 – jest to numer porządkowy przydzielany kolejno np. 1, 2, 3, 4, 5, itd.

Szukamy kolejnego wyrazu. Tym razem jest to:
#define MAX_POINTS 11
11- oznacza maksymalną liczbę posiadłości. Zmieniamy ją na:
#define MAX_POINTS 12
12 – ponieważ chcemy dodać jedną  posiadłość

Zaraz pod: #define MAX_POINTS 12 jest linijka:
new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = {
{2100.6367,1841.2338, 2352.1677,2014.0052}      //komentarz nieobowiązkowy
};

To co jest pogrubione na czarno jest to rozmiar strefy w której będzie znajdował się marker.
Współrzędne strefy bierzemy z samp_debug.exe Jak zrobić strefę dowiemy się z punktu: 5
Aha nie zapomnijmy o dodanie wyżej przecinka!!! Wyglądać będzie to w moim przypadku tak:
{416.7485,-84.4242, 422.6890,-74.0611},     //BOTIQUE          Tu jest przecinek po nawiasie
{2100.6367,1841.2338, 2352.1677,2014.0052}   //STARFISH   A tutaj nie ma
 W ostatniej linijce nie dajemy nigdy przecinka po nawiasie!!!

Przechodzimy niżej. Mamy tam linijkę:
new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = {
{2163.3354,1904.5193,10.8125} //komentarz nie obowiązkowy

To co pogrubiłem na czarno są to współrzędne w którym będzie znajdował się nasz marker.
Współrzędne bierzemy z samp_debug.exe Jak zrobić współrzędne dowiemy się w punkcie: 5
Aha i tutaj także pamiętajmy o przecinku:
{418.5547,-80.1667,1001.8047},       //BOTIQUE          tutaj za nawiasem jest przecinek
{2163.3354,1904.5193,10.8125}       //STARFISH         a tutaj nie ma
};

Pamiętajmy że tutaj także nie dajemy nigdy na końcu ostatniej współrzędnej przecinka!!!

Kolejny etap to dodanie nazwy w linijce:
new checkpointType[MAX_POINTS] = {
CP_STARFISH
STARFISH -  jest to nazwa którą zdefiniowaliśmy wcześniej i musi być wszędzie taka sama
 
Aha i przecinki…
   CP_BOTIQUE,     - tutaj jest
   CP_STARFISH      - tutaj na końcu nie ma
            };

Jedziemy dalej :)
 Mamy teraz linijke:
#define MAX_PROPERTIES           8
8 -  jest to liczba określająca ile budynków możemy dodać
Zmieniamy ją na 9 :
#define MAX_PROPERTIES   9
Ponieważ chcemy dodać nową posiadłość

Poniżej linijki: #define MAX_PROPERTIES   9
Mamy coś co jest najprostsze. Musimy ustalić nazwę posiadłość, cenę i kwotę jaką dany gracz będzie otrzymywać po kupnie budynku.
Mamy tak:
new propertyNames[MAX_PROPERTIES][32] = {
"Nazwa naszej posiadłości"

Wygląda to tak:
   "Botique",                    pamiętajmy o przecinkach!! Tutaj jest
   "Kasyno Star Fish"     Tutaj nie ma
};

Następne to cena:
new propertyValues[MAX_PROPERTIES] = {
200000

W całości wygląda to tak:
   20000,              pamiętajmy o przecinku
   200000             Tutaj nie ma przecinka
};

I ostatnie to kwota jaką będzie dawała posiadłość za jej kupno:
new propertyEarnings[MAX_PROPERTIES] = {
20000

 W całości wygląda to tak:
   1500,              jest przecinek
   20000              nie ma przecinka
};

I ostatnie które trzeba zmienić to:
new propertyOwner[MAX_PROPERTIES] = {999,999,999,999,999,999,999};
Dopisujemy trzy dziewiątki na końcu:
new propertyOwner[MAX_PROPERTIES] = {999,999,999,999,999,999,999,999};

I przechodzimy do dalszej częśći… Szukamy komendy: /buy
Mamy coś takiego:
   //------------------- /buy

   if(strcmp(cmd, "/buy", true) == 0) {
      new property=999;

      if(IsPlayerInCheckpoint(playerid)) {
         switch (playerCheckpoint[playerid]) {
            case CP_BOTIQUE:{
               property = P_BOTIQUE;
            }
            case CP_STARFISH: {
                                                           property = P_STARFISH;
                                                }
                }
Dodajemy to co pogrubiłem na czarno czyli:
            case CP_STARFISH: {
                                                           property = P_STARFISH;     <--- tutaj nie wolno usuwać średnika na końcu!!!
                                                }

I ostatnie, które musimy zmienić to komunikat jaki będzie wyświetlany gdy wejdziemy do markera. Szukamy tego:
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
   new string[256];
   new ownplayer[MAX_PLAYER_NAME];
   
   switch(getCheckpointType(playerid))
/*    case CP_BOTIQUE: {
    SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Możesz kupić Botique za $23,000 używając komendy /buy");
    SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Będziesz dostawać regularnie $2,300")
  }
     case CP_STARFISH: {
         SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Możesz kupić Kasyno Star Fish za $200,000 używając komendy /buy");
         SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Będziesz dostawać regularnie $20,000");
*/

I tak. Pamiętajmy aby to co jest pogrubione na czarno umieścić pomiędzy tymi znakami które są zaznaczone na czerwono. Kolor żółty jest to treść komunikatu jaki zostanie wyświetlony gdy wejdziemy do czerwoneo kółka.
I krótkie wyjaśnienie:
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Twój komentarz");
COLOR_YELLOW -  kolor możemy sami zmienić lub dodać nowy. Gdy dodaliśmy np. szary, to może być to: COLOR_GREY i tekst będzie wyświetlany na szaro. Jak dodać lub zdefiniować nowe kolory dowiemy się z punktu: 4

10. Dodawanie broni by Rogal24

Szukamy linijki #define MAX_WEAPONS 8 zmieniamy na #define MAX_WEAPONS 9

Potem czas na nazwę broni pod linijką
new weaponNames[MAX_WEAPONS][32] = {
Dodajemy nazwe np
"Minigun"
ale musimy pamiętać o przecinku będzie to tak:
"m4", - tu jest przecinek
"Minigun" - a tu go nie ma

Jedziem dalej pod linijką
new weaponIDs[MAX_WEAPONS] = {
dodajemy
[id broni] //np. nasza nazwa/komentarz
38 //Minigun
pamiętajmy ciągle o przecinku będzie to wyglądało tak:
31, //M4- przecinek po liczbie
38 //minigun - tu niema przecinka

Teraz czas na koszt broni, szukamy linijki:
new weaponCost[MAX_WEAPONS] = {
i dodajemy cenę np:
20000
Pamiętamy o przecinku bez niego ani rusz! Będzie to wyglądało tak:
3000, - jest przecinek
20000 - nie ma go

I ostatnia linijka to:
new weaponAmmo[MAX_WEAPONS] = {
wpisujemy pod nią ilość amunicji np.:
240
przypomnę przecineczek...
120, - jest
240 - nie ma

Thx Smugller :D  :D

AdminX służy do pełnej kontroli nad serwerem podczas gry, (kilknij tutaj aby pobrać). Otwieramy folder serwera i tworzymy w nim nowy o nazwie filterscripts. Rozpakowujemy tam archiwum. Teraz otwieramy plik server.cfg i dopisujemy do niego linijkę filterscripts adminx. Uruchamiamy ponownie serwer. Jeśli pojawi się tekst Loaded SpikeX Admin Script to znaczy, że po zalogowaniu na serwerze jako admin możemy używać nowych komend administratora:

7. Instalacja AdminX

/x-help – lista komend
/x-about – o skrypcie
/x-kick [idgracza] – wyrzuca gracza o podanym ID
/x-kill [idgracza] – zabija gracza o podanym ID
/x-remove [idgracza] – usuwa gracza o podanym ID z pojazdu
/x-ban [idracza] – banuje gracza o podanym ID
/x-removecash [idgracza] – usuwa wszystkie pieniądze gracza o podanym ID
/x-listguns - pokazuje [id] broni
/x-givegun [idgracza] [idbroni] – daje wybranemu graczowi wybraną broń (ID BRONI w komendzie /x-listguns)
/x-disarm [idgracza] – usuwa wszystkie bronie gracza o podanym ID
/x-paralyze [idgracza] – zatrzymuje gracza o podanym ID
/x-deparalyze [idgracza] – odblokowuje gracza o podanym ID
/x-teleport-to [idgracza] – teleportuje cię do gracza o podanym ID
/x-teleport-here [idgracza] – teleportuje do ciebie gracza o podanym ID
/x-setloc [idlokacji] – ustawia jako ID aktualną lokację
/x-teleport-loc [idlokacji] – teleportuje cię do ustawionej lokacji

AdminX 1.5 PL by Smugller

((kliknij, aby pobrać)[/b].Wktórej są dodane nowe komendy:
/x-changecolor - admin ma możliwość zmiany nicku na jaskrawo-czerwony
/x-announce - wyświetla napis na środku ekranu(możemy pisać na kolorowo itp.)  
/x-medic - pozwala wyleczyć danego gracza
/x-weapons - daje zestaw broni admina za jednym zamachem  (12 broni)
/x-givemaxhealth - daje adminowi nieskończoność życia
/x-kickall - kickuje wszystkich graczy na serverze oprócz admina
/x-jail - wsadza gracza do 1 więzienia
/x-unjail - wypuszcza gracza z 1 więzienia
/x-blupp - wsadza gracza do 2 więzienia
/x-unblupp - wypuszcza gracza z 2 więzienia
/x-clearchat - czyści chat
/x-countdown i /x-stopcountdown - odliczanie przydatne np. podczas gdy chcemy zrobić wyścig ( 1-zamraża 0 -nie zamraża) przedział czasu to: od 0 do 60 sekund

8. Crash przy Tuningu

Często wielu osobom przy wjeździe to garażu tunningowego poajwia się Report Crash. Powstał krótki tuortial opisujący naprawę błędu.

1. Klikamy na START i wybieramy polecenie Uruchom....
2. W okienko wpisujemy dxdiag i wciskamy ENTER.
3. W oknie Narzędzie diagnostyczne DirectX wybieramy zakładkę Dźwięk.
4. W sekcji Funkcje DirectX znajduje się suwak Przyspieszenie. Ustawiamy go na drugi poziom (domyślnie jest na czwartym) i klikamy Zakończ.
5. Od teraz nie powinniśmy mieć problemów z tunningiem.

Jeśli Poradnik jest zły, prosze o jego usunięcie.


Pozdrawiam.

Aktualizacje już niedługo

Vinci:
Cytat: "dvd"

No niby dobra robota tylko mało się przy tym namęczyłeś bo tylko po wklejałeś z innych poradników rzeczy i tyle. Ale mimo tego masz u mnie plusa + przynajmniej starałeś się.  :mrgreen:


Mam jedno zastrzeżenie sam pisałem wiekszość, a cześć skopiowałem i musiałem i tak czytać czy nie ma błedów, i ortów  :!: , a za + dziękuję  :!:

Pozdrawiam.

[DPC]BodzioPL:
Naprawde super :) Przyda sie wielu początkującym ;]

Luten:
Poradnik całkiem dobry i mam nadzieje, że dostałeś prawa na przekopiowanie obsługi PAWN'a Smugller'a, bo jak nie to marny twój los.

IksDe:
/rcon kick id - wyrzuca gracza o podanym id
/rcon ban id - banuje gracza o podanym id
/rcon changemode nazwa gamemod'a - uruchamia nowy gamemod
/rcon say text - pisze jako admin
/rcon reloadbans - przeładowuje bany

A gdzie
/rcon gmx ;]
a poradnik super tylko nastempnym razem nie kopiuj od innych :P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona