Wrzesień 18, 2014, 23:43:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Jeśli masz jakiś problem, najpierw użyj wyszukiwarki, a potem twórz nowe tematy! W wielu przypadkach, ktoś już poruszał podobny problem do twojego i uzyskał tam odpowiedź.
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [tutorial]Animacje z Endorphin do GTA  (Przeczytany 16206 razy)
MatiSk8
Egzekutor
*


Skąd: Chrzanów
Respekt: 34
Wiadomości: 838
Pochwał: 2
Ostrzeżeń: 0

: Luty 24, 2009, 20:26:01

Witam. Na wstępie pragnę powiedzieć, że uzyskałem zgodę od autora (Wesser) na przetłumaczenie jego poradnika. Wszystkie obrazki oraz pliki pomocnicze zostały wykonane przez niego.




Animacje z Endorphin do GTA

Autorem poradnika jest Wesser z GTAForums.com



1. Potrzebne oprogramowanie

Po pierwsze, musisz mieć zarejestrowaną wersję programu Endorphin (wersja 2.5.2) oraz 3DS Max 7 lub 9. Upewnij się, że programy są zainstalowane. Jeśli szukasz jakichś porad na temat działania Endorphin zajrzyj na stronę naturalmotion.com
Ponadto będziemy potrzebowali Kam’s Script oraz gotowych plików pomocniczych stworzonych przez Wesser’a (TUTORIAL



2. Endorphin

Otwórz program i przeciągnij myszką tak aby zaznaczyć utworzoną już postać. Zobaczysz kolorowy obszar na dole (nad osią czasu). Pokazuje to, która postać na scenie jest aktualnie zaznaczona. Kliknij prawym przyciskiem myszy na niebieską linię obok napisu „Track02” i wybierz „Create Behaviour Event”. Teraz z menu po prawej wybierz:

Name: „Jump and Dive”
End Frame: „100”

Kliknij w przycisk   na dole, aby rozpocząć symulację (podgląd animacji) . Poczekaj aż pasek na osi dojdzie do 100 i kliknij przycisk   ,aby zatrzymać animację. Możesz odtwarzać animację tym przyciskiem  ,a zatrzymywać tym . Kliknij na File->Export i wybierz format .csm. Nazwij animację „Jump and Dive” i kliknij na przycisk „Save”. Na koniec zmień wartość „Scale” na 25.9 i kliknij „OK”. To wszystko jeśli chodzi o Endorphin. Teraz czas na 3DS Max’a.



3. 3D Studio Max

Otwórz plik .max z pobranego archiwum (plik nazywa się “biped”) i na górnym pasku (TUTAJ) wybierz biped, aby zaznaczyć wszystkie części sztucznej postaci (bipeda). Teraz kliknij na przycisk aby wybrać menu ruchu (animacji). Jeśli teraz załadujesz swoją animację z Endorphin, niektóre części obecnego bipeda mogą ulec zniekształceniu (złe przyłączenie do szkieletu, lub złe wymiary). Aby temu zapobiec kliknij na przycisk  , a następnie na ,aby zapisać obecną postać szkieletu (plik nazwij „player”). Odznacz przycisk  i w zakładce Motion Capture otworz swój plik .cms z Endorphin przyciskiem . Obok napisu „Conversion” wybierz „No Key Reduction” i kliknij „OK.”. Kiedy plik zostanie poprawnie wrzucony do sceny, niektóre kości będą inne niż wcześniej. Aby to naprawić kliknij tutaj , a potem tutaj i załaduj swój plik „player.fig”. Odznacz przycisk  po prostu na niego klikając.



3D Studio Max 7

Pobierz BipedDumper i wrzuć do 3dsmax\scripts. Uruchom ponownie 3DS Maxa i wybierz MAXScript->Run Script i kliknij na BipedDumper.ms. Wybierz główną kość („Normal”) i kliknij na „Dump Biped”. Zapisz, a następnie otwórz nową scenę. Teraz otwórz skrypt DFF_IO i importuj model, na którym chcesz, aby odgrywana była animacja. Kliknij na File->Merge Animation.

Kliknij na “Source File” I wybierz zapisany wcześniej plik. Teraz wszystkie kości, które mają tę samą nazwę „przeciągaj” z lewej do prawej.


Teraz możesz zapisać to co zrobiłem klikając na “Save Mapping”. Odznacz wszystko oprócz „Rotation” i kliknij na „Merge Animation”. Teraz wszystkie kości mają taką samą rotacje, ale nie pozycję. Zrób to samo co wcześniej, ale tym razpez zaznaczając tylko „Position” i przeciągaj z lewej do prawej tak jak wcześniej.
      

Kiedy to wykonasz kliknij na “Merge Animation”.



3D Studio Max 9

Zaznacz całego bipeda I kliknij na File->Save Animation, aby zapisać obecną pozycję zaznaczonych kości. Nazwij plik „Jump and dive: i kliknij „Save Motion”. Stwórz nową scenę i wrzuć (import) DFF gracza (player.dff z GTA3.img). Zaznacz wszystko oprócz „Skin_Mesh” i kliknij File->Load Animation. Wybierz zapisaną wcześniej animację i kliknij na przycisk „Edit Mapping”. Odznacz opcje na górze. Ma to wyglądać TAK. Teraz w okienku niżej zaznacz wszystkie kości, które mają takie same nazwy. Po kolei: lewa prawa. Zawsze sprawdzaj czy dobrze zaznaczyłeś. Jeśli wszystkie kości o takich samych nazwach masz zaznaczone kliknij na przycisk „Exact Name”.

Zaznaczanie kości ma wyglądać tak:

         

Teraz kliknij na “Save Mapping As” i nazwij “Jump and dive”. Następnie przycisk “Load Motion”. Teraz pobierz skrypt wykonany przez Wesser’a z GTAForums.com.

Copyright Š Wesser : DeleteAllKeys.ms

Wrzuć skrypt do 3dsmax\scripts. Otwórz 3DS Max’a I kliknij MAXScripts->Run Script I wybierz DeleteAllKeys.ms. Zaznacz cały szkielet oprócz “Skin_Mesh”, w okienku skryptu włącz “Scale keys” I kliknij na “Delete”. Odznacz opcję, zaznacz ponownie cały szkielet pomijając tym razem “Skin_Mesh” oraz kość „Normal”. Zaznacz w okienku skryptu „Position keys” i kliknij na przycisk „Delete”.



4. Renderowanie (wrzucenie do gry)

Gotowe. Teraz pozostaje wrzucić animację do gry. Otwórz IFP_IO i kliknij na „Load IFP”. Załaduj odpowiedni plik ifp w archiwum gta3.img lub ped.ifp. Wybierz animację i kliknij na „Replace”. Teraz podmień plik ifp na stary w odpowiednim archiwum.



5. Autor

Autor poradnika: Wesser, użytkownik z GTAForums.com
Tłumacz: MatiSk8, użytkownik GTASite.pl




UWAGA! Nie testowałem sposobu do 3DS Max'a 7. Ale sposób do 3DS Max 9 działa na 100%. Oto dowód. Dwie animacje, które wrzuciłem do SA.



PS: Proszę o przyklejenie jeżeli poradnik się przyda.
Ostatnia zmiana: Luty 25, 2009, 12:23:58 wysłane przez MatiSk8   Zapisane

Forum.GTASite.pl
« : Luty 24, 2009, 20:26:01 »

  Zapisane
Wiktor105
Kieszonkowiec
*


Respekt: 0
Wiadomości: 41
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 1

Odpowiedz #1 : Luty 24, 2009, 20:32:25

Super poradnik 10/10.Pozdro
  Zapisane


Mój komp
Windows XP Professional
Karta graf.Ati Rodeon HD 4650
AMD Phenom(tm) 9650 Quad-core
Procek 2.31 GHz,4.00 GB ram
Military
Egzekutor
*


Wiek: 19
Skąd: Kraków
Respekt: 50
Wiadomości: 639
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

Xbox Live: MrOffline18
Odpowiedz #2 : Luty 24, 2009, 20:39:28

łoł miażdzy ten tut 10/10 Smile
  Zapisane


(Gdzie indziej znajdziesz mnie pod nickiem Jachu123)
Ceran
Rodzina Leone
*


Wiek: 18
Skąd: Łódź
Respekt: 37
Wiadomości: 666
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0
cerciu
Xbox Live: Ceranzuo
Odpowiedz #3 : Luty 24, 2009, 20:55:01

Noo, tutek niezły Razz Szkoda tylko że nieprędko go wykorzystam, bo nie wiem co to ten cały Endorphin  Confused
  Zapisane


adijaga2
Capo
*


Wiek: 19
Skąd: Hajnówka
Respekt: 25
Wiadomości: 973
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 1

Xbox Live: Adijaga22
Odpowiedz #4 : Luty 24, 2009, 20:59:21

nie wiem co to ten cały Endorphin  Confused
To jest program w którym wykonuje się animacje. Są one baardzo realistyczne, a dokładniej mówiąc jak w IV. Niżej dałem filmik na którym można zobaczyć jak wygląda w Endphorinie animacja przed eksportem,  i w SA ( Przyznam że wygląda zdumiewająco )
http://www.youtube.com/watch?v=BcFaT6KEiPM
  Zapisane

MatiSk8
Egzekutor
*


Skąd: Chrzanów
Respekt: 34
Wiadomości: 838
Pochwał: 2
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #5 : Luty 24, 2009, 21:04:08



Filmik...
Ostatnia zmiana: Luty 24, 2009, 21:37:16 wysłane przez MatiSk8   Zapisane

Veron
Egzekutor
*


Skąd: Krotoszyn
Respekt: 8
Wiadomości: 640
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 1

WWW
Odpowiedz #6 : Luty 24, 2009, 21:15:53

No no akurat niedawno chciałem robić w tym animacje, ale już mi się znudziło...
Szkoda że nie modyfikuje już SA bo na pewno bym ten tut przeczytał Smile

  Zapisane

Na forum od  Styczeń 05, 2007
rask14
Kieszonkowiec
*


Skąd: Rybnik
Respekt: 9
Wiadomości: 31
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #7 : Luty 24, 2009, 22:08:01

Zapowiada się GTA Freerunning 2  Very Happy
Tym razem super realistyczny !!!
  Zapisane

Ceran
Rodzina Leone
*


Wiek: 18
Skąd: Łódź
Respekt: 37
Wiadomości: 666
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0
cerciu
Xbox Live: Ceranzuo
Odpowiedz #8 : Luty 24, 2009, 23:02:07

No,no. Jestem pod wrażeniem Surprised . Muszę chyba coś spróbować w tym zrobić, tylko podstaw się nauczę Razz
  Zapisane


Melus
Apexi
*


Skąd: z daleka
Respekt: 18
Wiadomości: 648
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0
miles18
Odpowiedz #9 : Luty 26, 2009, 11:35:44

Widziałem już ten poradnik w angielskiej wersji ale na pewno PL się też przyda.
  Zapisane

bartek5332
Kieszonkowiec
*

Respekt: 0
Wiadomości: 29
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #10 : Luty 27, 2009, 21:19:19

Czy idzie w tym programie zrobić swoją animację? Neutral Jak tak to jak? Rolling Eyes
Program jest zajefajny!  Very Happy
  Zapisane
PaTriNho
Chłopiec na posyłki
*


Wiek: 22
Skąd: się urwałeś?
Respekt: 6
Wiadomości: 154
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #11 : Luty 27, 2009, 23:22:48

@
No na pewno się da swoje animacje robić

Tutek się przyda na pewno. PzDr.
  Zapisane

"Pomagam jak mogę... Jeśli pomogłem pls daj respekt Wink jeśli nie to nie, ale kiedyś się odwdzięczę"


bartek5332
Kieszonkowiec
*

Respekt: 0
Wiadomości: 29
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #12 : Luty 28, 2009, 10:35:02

Sory już wiem jak się robi swoje animacje Very Happy
  Zapisane
Rodney
Chłopiec na posyłki
*


Respekt: 4
Wiadomości: 147
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0
Użytkownik jest zbanowany

Odpowiedz #13 : Luty 28, 2009, 11:08:09

A mam jedno pytanie.

Czy jest jakaś wersja Endorphin bez potrzeby rejestracji?
  Zapisane


MatiSk8
Egzekutor
*


Skąd: Chrzanów
Respekt: 34
Wiadomości: 838
Pochwał: 2
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #14 : Luty 28, 2009, 11:21:14

Nie ma. Trzeba mieć zarejestrowaną, żeby była możliwość eksportu animacji.
  Zapisane

ludi91
Chłopiec na posyłki
*


Skąd: masz takie fajne filce?
Respekt: 1
Wiadomości: 113
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0
Użytkownik jest zbanowany

WWW
Odpowiedz #15 : Luty 28, 2009, 16:11:42

Wypas kosmos tutek dobrze że go przetłumaczyłeś
  Zapisane

Rosman1995
Chłopiec na posyłki
*


Wiek: 19
Skąd: Warsaw City
Respekt: 4
Wiadomości: 167
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 4
Użytkownik jest zbanowany

WWW
Odpowiedz #16 : Marzec 02, 2009, 03:40:32

no wypasiony Razz
  Zapisane




Pomoglem , wrzuciłem coś co ci się podoba ? Nie czekaj daj RESPEKT Very Happy ( bede wdzięczny ) xD
Mofixil
Kieszonkowiec
*


Skąd: jest Gordon Freeman?
Respekt: 6
Wiadomości: 33
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 1
Użytkownik jest zbanowany

Odpowiedz #17 : Marzec 03, 2009, 17:51:47

Fajny tutek, jeśli chodzi o animki ( .els ew. .ens ) to mogę kilka wysłać bo Endorphin to jestem Master xD, dobre dla tych co próbuja nową wersje Parkour moda, ale to już inna mańka ...
  Zapisane

Kasowanie podpisu, proszę czekać...
voot
Kieszonkowiec
*

Respekt: 0
Wiadomości: 7
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #18 : Marzec 06, 2009, 17:05:04

Siema all, mam problem, chodzi mi o tą linijkę: Stwórz nową scenę i wrzuć (import) DFF gracza (player.dff z GTA3.img). Jak importuje ten plik (File ->import ->player.dff) To wyskakuje komunikat: "No appropriate import module found" klikak OK i wyskakuje "Improper file format". Co zrobić, żeby działało, mam Endorphin wersja 2.5.2 i 3DS Max 9, czyli oprogramowanie to które jest wymagane. Proszę o szybką odpowiedź z góry dzięki
  Zapisane
MatiSk8
Egzekutor
*


Skąd: Chrzanów
Respekt: 34
Wiadomości: 838
Pochwał: 2
Ostrzeżeń: 0

Odpowiedz #19 : Marzec 06, 2009, 17:34:38

Albo masz coś zrąbane w pliku player.dff, albo masz poprostu złe skrypty do importu. Pobierz inne.
  Zapisane

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
 
Skocz do:  

Theme by m3talc0re. Modified by Jogi. Powered by SMF 1.1.1 | Modified by Joł
SMF © 2005, Simple Machines LLC


Odpowiedzialność za treść umieszczonych postów ponosi ich autor, czyli użytkownik.
Administratorzy forum nie ponoszą odpowiedzialności za treść postów umieszczonych na forum.

MySQL | PHP | XHTML | CSS
Strona wygenerowana w 0.157 sekund z 170 zapytaniami.
Back To Top