Sierpień 23, 2014, 19:18:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Jeśli masz jakiś problem, najpierw użyj wyszukiwarki, a potem twórz nowe tematy! W wielu przypadkach, ktoś już poruszał podobny problem do twojego i uzyskał tam odpowiedź.
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: GTA 4 - Instalowanie samochodów - gotowe do sprawdzenia  (Przeczytany 38159 razy)
GhostPeEl
Chłopiec na posyłki
*


Skąd: Zielona Góra GFWL: GhostPeEl
Respekt: 6
Wiadomości: 139
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 0

: Sierpień 19, 2009, 22:19:28

Po wyjściu GTA 4 PC na półki sklepowe, wielu z was zapewne zaczęły nudzić pojazdy w grze, więc (jak również do poprzednich części) zaczęto tworzyć mody. W tym artykule zostanie opisane, jak je zainstalować.

Zaczynamy od ściągnięcia programu SparkIV, lub OpenIV, które umożliwiają nam eksportowanie i importowanie plików z gry.
SparkIV: http://www.gtagaming.com/downloads/gta-iv/tools/1824
OpenIV: http://www.gtagaming.com/downloads/gta-iv/tools/1872

Polecam SparkIV, na tym programie będę objaśniał, jednak w OpenIV procedury są takie same.

Więc mamy naszego moda, rozpakowujemy go, w archiwum znajdują się najczęściej pliki *.wft i *.wtd, readme i parę fotek samochodu.

Otwieramy SparkIV, klikamy "Browse" na górze, pojawia nam się po prawej drzewko z folderami gry. Wybieramy \Grand Theft Auto IV\pc\models\cdimages i z listy wybieramy "vehicles.img". Pojawia nam się drugie okno z listą dwóch plików od każdego pojazdu, mianowicie *.wft i *.wtd. Znajdujemy nasz samochód do podmienienia (nazwy są ułożone alfabetycznie), zaznaczamy oba jego pliki i klikamy "Export" na górze. Eksportujemy je do jakiegoś folderu (najlepiej do folderu z modem, jednak trzeba stworzyć oddzielny, aby się nie zamieniły). Potem zaznaczamy plik *.wtd, klikamy "Import" na górze, zamieniamy go ze zmodyfikowanym i tak samo z plikiem *.wft. Samochód zamieniony, klikamy "Rebuild", chwilkę trwa przebudowywanie pliku, potem "Save" i wyłączamy program.

Lecz to jeszcze nie koniec. Wchodzimy w główny folder gry, potem folder "common" > "data" i szukamy plik "handling.dat". Otwieramy go notatnikiem, są tam linie parametrów wszystkich pojazdów w grze. Szukamy nazwy naszego, potem otwieramy Readme z folderu modu i szukamy takiej linii jak w "handling.dat". Kopiujemy, podmieniamy z oryginalną w handlingu,
zapisujemy i wyłączamy. W folderze "data", szukamy pliku "carcols.dat", otwieramy również notatnikiem i podobnie jak w handlingu, szukamy linii wozu do podmienienia i podmieniamy ją ze zmodyfikowaną z Readme. Zapisujemy, wyłączamy. Otwieramy notatnikiem plik "vehicles.ide" (również z folderu "data"), znajdujemy linię naszego wozu, podmieniamy ze zmodyfikowaną z Readme, zapisujemy, wyłączamy.

Jeśli w Readme nie było linii "handlingu", "carcols.dat" lub "vehicles.ide", poprostu opuszczamy ten fragment.

Polecane jest zamieniać samochody za te, za które były przeznaczone, jednak jest możliwość zamiany auta z innym.
Procedury są takie same, tylko:
- przed zamianą plików w SparkIV, trzeba zmienić nazwę zmodyfikowanych plików *.wft i *.wtd na nazwę samochodu, za który chcemy zamienić, np. z "admiral.wft" i "admiral.wtd" na "pmp600.wft" i pmp600.wtd" (ZAWSZE należy zostawić .wft i .wtd!)
- w "handlingu" zamiast całej linii, zamieniamy tylko liczby po nazwie samochodu tak, aby parametry się zmieniły, a nazwa nie.
- w "carcols.dat" tak samo jak wyżej.
- w "vehicles.ide" zostawiamy tak jak było na początku.

Więc gdy wszystko zrobione jak należy, możemy się cieszyć nowym samochodem w GTA 4  Very Happy. Procedury wydają się skomplikowane, lecz po zainstalowaniu jednego lub dwóch samochodów będziecie wiedzieć o co chodzi.

Znane błędy w grze:
1. Samochód jest zawsze szary, dopiero po umyciu nabiera kolorów
Powód: Nie zmieniona linia w "carcols.dat" (jednak w niektórych modach jest to nieuniknione)
2. Samochód się wywraca na każdym zakręcie, jedzie za wolno lub za szybko.
Powód: Nie zmieniona linia w "handling.dat"
  Zapisane

Forum.GTASite.pl
« : Sierpień 19, 2009, 22:19:28 »

  Zapisane
Schab
Kieszonkowiec
*

Respekt: 0
Wiadomości: 4
Pochwał: 0
Ostrzeżeń: 1

Odpowiedz #1 : Styczeń 31, 2010, 23:18:21

Sorry, że odświeżam, ale jest to najlepszy poradnik jaki znalazłem.

Gdy klikam browse itp. znajduję vehicles.img chcę otworzyć i wyskakuje błąd "Could not open IMG file." Co robić panowie?
  Zapisane

Autor tego postu otrzymał ostrzeżenie.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
 
Skocz do:  

Theme by m3talc0re. Modified by Jogi. Powered by SMF 1.1.1 | Modified by Joł
SMF © 2005, Simple Machines LLC


Odpowiedzialność za treść umieszczonych postów ponosi ich autor, czyli użytkownik.
Administratorzy forum nie ponoszą odpowiedzialności za treść postów umieszczonych na forum.

MySQL | PHP | XHTML | CSS
Strona wygenerowana w 0.109 sekund z 39 zapytaniami.
Back To Top